Når en virksomhed skal vælge nyt hovedsæde, er man normalt nødsaget til at gå på kompromis. Vil man have mange kvadratmeter, parkeringspladser og fleksible rumdelinger? Eller vil man have en central beliggenhed i et ældre byggeri? Hos Engholmene Business Center slipper du for at vælge til og fra.

 Det er ofte en afvejning, når man som virksomhed vælger hovedsæde.

For de fleste kontorbyggerier vil den attraktive beliggenhed være midt i byen. Her vil de fleste medarbejdere gerne møde ind på arbejde. Til gengæld må man ofte acceptere gammelt byggeri, små ufleksible planløsninger og dårlige parkeringsforhold.

Et nyopført moderne kontorhus har derimod mange indre fordele. Der er lyse fleksible rumløsninger, gode parkeringsforhold, loungeområder, personalerestaurant og er optimalt klimastyret via køl og ventilation. Til gengæld ligger den slags domiciler placeret langt fra centrum og ofte i mindre attraktive erhvervsområder.

Men i Engholmenes Business Center, der ligger med en attraktiv placering ved inderhavnen i København, får man alle fordele. Læs interviewet med indretningsarkitekt Marine Lykkesten om, hvilke overvejelser, man med fordel kan gøre sig, når et nyt hovedkontor skal udvælges.

Kontorfællesskaber, store vinduespartier og behageligt lysindfald

Når virksomhederne skal finde nyt domicil, så kigger de efter bygninger, der indeholder alle de faciliteter, som deres medarbejdere efterspørger. Den enkelte medarbejder har individuelle behov, og det samme har virksomhederne. Men hvis man kigger på tendenserne, så er det krav som: En god beliggenhed, godt lysindfald, fleksible rum og moderne faciliteter, hvor der er mulighed for at dyrke fællesskabet.

Ifølge indretningsarkitekten Marine Lykkesteen, der er indehaver af Indret.Nu, kan man ikke sige, at nye kontorbygninger er bedre end gamle. Det handler om, hvorvidt lokalerne lever op til det, som virksomheden skal bruge dem til. Men hun understreger, at der er nogle generelle fordele ved at flytte ind i nye kontorlokaler.

Når man som virksomheder rykker ind i nye kontorer, så er der nogle basale ting, som gør hele flytteprocessen lettere. Alt er istandsat. Der er nye flotte vægge, lofter og gulve. Så man skal ikke tænke på vedligeholdelse. Nyopførte kontorer vil ofte være meget rummelige med storrumskontorer, ligesom det også er en tendens, at der er meget lys i lokalerne,” siger Marine Lykkesteen.

Hos Engholmene Business Center opføres 35.000 kvadratmeter kontorbyggeri med lyse lokaler og store vinduespartier, der sikrer et behageligt arbejdslys for medarbejderne. Man får mulighed for at indrette sig i rummelige storrumskontorer, store og små mødelokaler, praktiske fællesarealer og spændende loungeområder med kaffe-og juicebar. Desuden er Engholmene Business Centers bygninger fleksible. Det betyder, at kontorerne bliver indrettet under hensynstagen til lejerens ønsker og behov.

 Beliggenhed i særklasse

I dag er det en sjælden mulighed at kunne rykke ind i et nyt kontorbyggeri på central placering. Hvis man som virksomhed gerne vil bo i moderne kontorhuse, er man derfor nødt til at gå på kompromis og vælge mellem mange kvadratmeter eller en god beliggenhed. Hos Engholmene Business Center der ligger placeret ud til Nelson Mandelas Allé har man en unik mulighed for både at få en attraktiv central beliggenhed og nye moderne lokaler. Her kommer tre arkitekttegnede state-of-the-art kontorhuse ved vandkanten lige midt i København, hvor beliggenheden og størrelsen går op i en højere enhed. Det fortæller Kim Lang, direktør & Partner hos NPV A/S, der står bag opførelsen af Engholmene og Engholmene Business Center.  

 ”Nogle virksomheder placerer sig i lejemål i Glostrup, Brøndby eller lignende, hvor der er masser af plads og parkering, men ikke noget liv efter arbejde. Andre placerer sig helt centralt i city, hvor der ikke er så meget plads, men til gengæld sker der noget efter arbejde. Engholmene Business Center bringer det bedste fra begge lejre. Her har vi mulighed for at lave et nybyggeri i CBD med 370 parkeringspladser og Metroen lige udenfor døren. Hertil er der masser af liv ved kanalerne og marinaen samt alle de kommende restauranter og cafeer i området” siger Kim Lang.

Foruden lokaler i alle størrelser fordelt på de 35.000 kvadratmeter, tilbyder Engholmene Business Center fælles personalerestaurant, som serverer gourmetmad i hyggelige omgivelser, kaffebar med barista, juicebar, lounge, bade- og omklædningsfaciliteter, egen p-kælder og meget mere. Disse fællesarealer vil komme til at ligge i stueetagen og på 1. sal.

Læs mere om Engholmene Business Center på www.business-center.dk