Cushman & Wakefield | RED| Amaliegade 3, 5. sal, 1256 København K
Cushman & Wakefield | RED| Amaliegade 3, 5. sal, 1256 København K|CVR-nr.: 30 53 49 99|Telefon: +45 33 13 13 99|E-mail: red@red.dk

Cushman & Wakefield I RED udlejer igen til nyt navn i Købmagergade

#Udlejning

Efter at have etableret projektet Postgaarden med nye navne i Købmagergade som Arket, Sephora og Asics er vi meget stolte over også at have landet en aftale med Boozt som åbner en 600 kvm beauty flagship på hjørnet af Løvstræde og Købmagergade.

Om kort tid åbner kan vi også se den nye Jagger som åbner i det gamle Sunset Boulevard lokale, hvor opgaven igen er udført af Cushman & Wakefield I RED.

Læs her hele artiklen fra borsen.dk:

Netbutikken investerer op mod 10 mio. kr. i en strøgplacering i hovedstaden og følger ny trend med netbutikker, der åbner fysiske butikker

Netbutikken Boozt.com kaster sig nu helhjertet ind i butiksdrift med en ny flagskibsbutik på Købmagergade i København.

Butikken, der åbner til foråret, skal udelukkende sælge kosmetik og bliver nabo til en stribe konkurrenter.

Den trængte Matas-kæde har to butikker i Købmagergade, mens franske Sephora og kosmetikkæmpen Estée Lauders Mac-butik bliver blandt de nærmeste naboer. Kort derfra ligger stormagasinet Illums nyindrettede kosmetikafdeling.

“Vi kommer til at ligge i en beauty destination i København, hvor du har alle de stærke koncepter. Vores målgruppe er ret distinkt, og vi vil gerne ligge i en klynge. Det plejer at være en fordel for alle,” siger Herman Haraldsson, adm. direktør i Boozt.com.

Den børsnoterede onlinebutik er bedst kendt for sit salg af modetøj, men i sommer kastede den sig også over det enorme marked for kosmetik.

Ville undgå fiasko

Den første Boozt-butik er tidligere åbnet i butikscentret Ro’s Torv i Roskilde, og erfaringerne herfra har givet modet til at leje en af de dyreste strøgadresser.

“Vi startede i Roskilde, for hvis vi havde lavet en total fiasko, så havde det været mindre synligt, end hvis vi havde åbnet på Købmagergade fra første dag,” siger Herman Haraldsson.

Han investerer op mod 10 mio. kr. i at overtage og indrette det 500 kvm store butikslokale på hjørnet af Købmagergade og Løvstræde.

“Det er en af de mest trafikerede gader i Danmark. Når vi skal have en større butik, skal vi gøre det på det bedste sted i Danmark. Det er vigtigt for os, at vi får en stor facade,” siger Herman Haraldsson.

Boozt.com følger dermed en trend med butikker, der er født til at sælge på nettet, men som vælger at åbne fysiske butikker.

E-handelsgiganten Amazon driver i dag 13 bogbutikker i USA foruden en masse midlertidige popup-butikker i supermarkedskæden Whole Foods, som Amazon købte i august.

Herhjemme har Coolshop.dk åbnet legetøjsbutikker på adresser, der tidligere har hørt under Legekæden, og Boozt-konkurrenten Stylepit åbnede i november sin første kosmetikbutik i Aalborg.

Detaileksperten Dorte Wimmer, Retail Institute Scandinavia, kalder det “interessant”, at Boozt.com lejer sig ind på Købmagergade.

“De flytter ind på øretævernes holdeplads, for det er nogle skarpe konkurrenter, de får, og der er penge bagved, som gerne vil vinde kosmetikmarkedet,” siger hun og peger især på Sephora og Illum. Samtidigt står det klart, at Matas med den nye topchef Gregers Wedell-Wedellsborg i spidsen vil kæmpe for at fastholde sin markedsandel i kosmetikmarkedet.

Hent varen i butikken

Dorte Wimmer peger på, at danskerne elsker at bestille varer på nettet, som de bagefter kan hente i butikkerne. Det kan sende mange kunder ind i Boozt.coms kommende butik.

“Der er meget trafik derinde med folk, der er på arbejde eller pendler forbi. Hvis man kan sidde på sit arbejde og købe en vare på nettet, som man kan hente ti minutter efter i butikken, så får de øget deres “speed to market”, som er sindssygt vigtigt,” siger hun.

Herman Haraldsson fremhæver i højere grad, at leverandørerne af kosmetik gerne ser, at forhandlerne har ekspertise i deres produkter, og det viser man bedst i en fysisk butik.

Han mener dog også, at forbrugerne værdsætter at genkende en netbutik fra bybilledet.

“Den største ulempe for en onlinebutik er, hvis man ikke har en fysisk tilstedeværelse. Som mennesker er vi ret analoge, så en fysisk butik skaber tryghed omkring vores brand,” siger Herman Haraldsson.