Cushman & Wakefield | RED| Amaliegade 3, 5. sal, 1256 København K
Cushman & Wakefield | RED| Amaliegade 3, 5. sal, 1256 København K|CVR-nr.: 30 53 49 99|Telefon: +45 33 13 13 99|E-mail: red@red.dk

Nu opføres der broer i Københavns nye ørige

#Udlejning

Som endnu et skridt i udviklingen af Enghave Brygge opføres nu den store bro over kanalen mellem boligøerne Myrholm og Lyngholm. En bro som kommer til at være knudepunkt for trafikken ind og ud af området.

Når Engholmene er færdigudviklet, er planen, at de forskellige holme skal være forbundet med broer og kanaler, som vil give et indtryk af en integreret og sammensmeltet bydel med arbejdspladser og boliger. Engholmene Business Center vil med sine 47.000 kvadratmeter tiltrække virksomheder i forskellige størrelser, hvis medarbejdere vil nyde godt af det dynamiske miljø, og de mange muligheder som findes op langs Københavns Inderhavn.

Indtil videre har du været nødsaget til at benytte de eksisterende stibroer, hvis du har skulle krydse kanalen for at komme fra den ene ø til den anden. Men nu er der godt nyt til alle bilejere og broentusiaster. Netop nu opføres en bro, hvor bilerne kan køre på, som vil bidrage til at højne infrastrukturen øerne imellem.

Monteringen af broen mellem Myrholm på byggefelt E og Lyngholm på byggefelt F er påbegyndt. Derudover bliver der også bygget en bro mellem Lyngholm og Engholmene Business Center. På broen mellem Myrholm og Lyngholm vil der kunne køre biler, hvor broen mellem Lyngholm og Engholmene Business Center bliver en stibro. Med opførelsen kommer man til at kunne transportere sig fra Lyngholm til Myrholm og over til Kærholm, hvilket i første omgang bliver det trafikale knudepunkt og den primære rute ud af området.

Som en del af Engholmene Business Center vil der blive indrettet en restaurant og en café samt en række butikker, som vil være med til at sikre en god sammenhængskraft mellem erhvervsejendommene og den resterende del af Engholmene.

Kraner i syne

Byggerierne på Engholmene skrider fortsat planmæssigt frem, og i takt med at byggerierne bliver færdiggjort, bliver der også gravet ud til kanalerne.

Til opførelsen af de forskellige broer, vil der blive benyttet en række lastbilkraner, som vil fylde en del i landskabet. Det vil ikke være muligt at følge med i byggeriet, da udsigtspunkterne er begrænsede, i og med selve byggeriet kommer til at foregå inde midt på byggepladsen.

Når konstrueringen af den store bro står på, vil folk kunne bemærke det ved synet af de kraner, som hejser elementerne til broen ind på byggepladsen. NPV regner med, at broen mellem Myrholm og Lyngholm vil stå færdig inden udgangen af maj.