Cushman & Wakefield | RED| Amaliegade 3, 5. sal, 1256 København K
Cushman & Wakefield | RED| Amaliegade 3, 5. sal, 1256 København K|CVR-nr.: 30 53 49 99|Telefon: +45 33 13 13 99|E-mail: red@red.dk

Stærke brands satser på high street retail i København

#Udlejning

Efter en succesfuld ombygning og udlejning af Postgården på Købmagergade i København, har RED nu fuldt udlejet et nyt tilstødende udviklingsprojekt for PFA, nemlig knap 2.500 tilstødende kvadratmeter på Niels Hemmingsens Gade.

Ombygningen og transformationen af Københavns smukke gamle posthus i Købmagergade til en kombination af forretninger og kontorer under navnet Postgården har været én af Københavns seneste store retail-succeser. Med Cushman & Wakefield │RED’s udlejning af lokalerne på henholdsvis Niels Hemmingsens Gade, Valkendorffsgade og Løvstræde er udlejningen af hele karréen nær gennemført. Kun et restaurantlejemål på Løvstræde afventer endelig lejekontrakt.

Det er tunge spillere, som nu bliver naboer til Postgården. I de smukke, pallazzo-lignende lokaler på Niels Hemmingsens Gade 24, der fra 1868 husede en bank, har det danske design- og møbelhus Paustian åbnet et state-of-the-art designunivers med designikoner, møbler og accessories, fra både internationale og nordiske brands, og på hjørnet af Niels Hemmingsens Gade og Løvstræde åbner den norskejede grossistvirksomhed F&H til august en butik under det nye koncept KitchenLivingDining.

De to seneste store udlejninger, samt udlejningen af hele Postgården til en række stærke retailbrands, vidner om en stærk tiltro til Københavns high street appel. ”Stort set alle brands, som har valgt at placere sig i Postgården-karréen, er retailere, som ikke har andre butikker i city, er flyttet fra en mere perifer beliggenhed, eller har åbnet første selvstændige butik,” siger Project Manager i RED Retail, Phillip Monge, som sammen med resten af retail-afdelingen har varetaget udlejningerne i Postgården og Bank, som Niels Hemmingsens Gade 24 blev døbt i projektfasen. ”Dette står i kontrast til den seneste tid fokus på detailhandlens udfordringer og vidner om en tro på, at detailhandlen på Københavns strøg- og sidegader kan bære de stærke brands.”

På trods af stigende konkurrence fra online-salg samt fortsat omfattende anlægsbyggeri i indre by, som forstyrrer trafikken, oplevede Københavns strøggader, ifølge seneste markedsrapport fra RED, et fortsat stærkt footfall i 2018. ”Alle områder omkring Amagertorv og Købmagergade oplevede i 2018 et footfall på ca. 5.000 forbipasserende pr. time, hvilket er med til at gøre disse gader til nogle af de mest interessante retail-beliggenheder i Danmark,” understreger Philip Monge, som heller ikke tror på, at e-handlen vil kvæle den fysiske butik. ”Der er alt for meget positionering, økonomisk frihed og ikke mindst kundeservice forbundet med den fysiske butik. Succes afhænger dog helt og aldeles af at skabe et brand og en unik kundeoplevelse – på alle kanaler, også de digitale,” slutter Philip Monge.

Lejerne i Postgården og Bank-karréen tæller nu F&H, Arket, Sephora, Asics, Paustian og Yonobi.

Foto: Paustian